چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

از تفسیر شناختنامه قرآن بر پايه قرآن و حديث اثر آیت الله ری شهری با حضور وزیر ارشاد.علمای حوزه و اساتید دانشگاه در نمایشگاه قرآن رونمایی شد.

یه گزارش حبر نگار خبر گزاری حوره مستقر در نمایشگاه بین المللی قرآن آيت‌الله محمدی ‌ری‌شهری، در آئين رونمايی از مجموعه 4 جلدی شناختنامه قرآن بر پايه قرآن و حديث در بيستمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم ، گفت: اميدوارم به بركت قرآن و ماه مبارك رمضان، بتوانیم مسئوليت سنگينی كه در اين مقطع تاريخ اسلام و ايران در راستای معارف قرآنی برعهده داریم، اداكنیم ومعارف اهل بیت (ع)رابه جهانیان برسانیم.

توليت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظيم حسنی(ع)، با اشاره به حديثی از امام علی(ع) كه فرمودند: اين كتاب(قرآن) حرف را برای تمام سخنوران تمام كرده است یاذآور شد: اين حديث بيانگر آن است كه اگر كسی بخواهد از زمان خاتميت تا انتهای دنيا سخنی در مباحث مختلف علمی بيان كند، در آيات وحی به آن  اشاره و حق مطلب ادا شده است.

آیت ری‌شهری به ويژگی‌های شناختنامه قرآن بر پايه قرآن و حديث اشاره و بیان داشت: برآن بوديم تا اين اثر علاوه بر بهره‌مندی از نظم نوين، كتابی جامع و ساده برای اهل تحقيق باشد. اين اثر را می‌توان به طور كلی به دو بخش تقسيم‌بندی كرد كه در بخش نخست آيات و روايات اهل بيت(ع) نقل شده و در بخش دوم كتاب، تحليل‌ و تفسير آيات براساس خود قرآن و كلام ائمه‌اطهار (ع) ارائه شده است

وی ادامه داد: ده سال پيش با كارشناسان موسسه دارالحديث قم به اين فكر افتاديم كه اثری جامع درخصوص قرآن تأليف و منتشر كنيم اثری كه قرآن را از زبان خود قرآن و اهل بيت(ع) تفسير كند و به مخاطبان معرفی نماید.

رییس موسسه دارالحدیث گفت:این اثر دربردارنده تمامی مطالبی است كه در علوم قرآنی حول اين كتاب آسمانی مطرح است از اين رو در اين مجموعه موضوعات مختلف مربوط به حوزه علوم قرآنی اعم از تفسير، كتابت، اعراب، و... ديده می‌شود.

وی از همه كارشناسان و انديشمندان حوزه علوم قرآنی، خواست تا اشكالات موجود در اين اثر  رابیان کنند تا بر غنای محتوايی آن افزوده شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha